Solen strålar, gräsmattorna är vita av frost än en gång. En vacker morgon kommer övergå i en strålande vacker dag. Jag sitter vid köksbordet mitt bland alla solstrålar för att tänka ut hur dagen bäst läggs upp medan jag tar en slurk kaffe då och då.
 
Funderar på att ringa till sonhustrun för att höra om de är hemma. Lilla sötnosen måste ju få sin tröja nu när det faktiskt är tröjväder i mellan åt. Frågan är hur jag bäst kör för att ta mig från sötnosen till lill-prinsen utan att förirra mig på alla vägar i skogen. Detta tål att tänka på.
 
 
Jag ansvarar för att ta hem en del böcker till vår kyrka. I går stod jag där och försökte välja igen. Här ser ni en del av resultatet.
 
 
Att välja är inte lätt. Bra böcker finns i mängder vilket slutar med att jag får beslutsångest och alltid har med lite mer hem än vad jag tänkt. När jag gick där funderade jag på om det inte vore en ide att ordna en bok-resa ... Fast det var väl inte riktigt tanken från början. 
 
Nu ska jag greppa telefonen, ta en slurk kaffe och efter ett telefonsamtal med sötnosens mamma repetera lite arabiska. Så var det ju tvättmaskinen också. Snart är den klar.
 
Många solstrålar till dig!
 
 
#1 - - Anna och en röd stol:

Åh så fin Pippitröja!! Anna

Svar: Tack! Ha en fin dag! Maria
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Vilken intressant bokhög. Jag läste ut Tomas Sjödins bok förra veckan. Jag gillar verkligen hans kloka tankar. Lena Marias bok har jag också läst med behållning. Borde givetvis läsa Markus Birros också.

Svar: Du, det finns så oerhört många läsvärda böcker man borde läsa. Du har ju skrivit en sådan bok. Spännande och oerhört vacker både titel och omslag. Lycka till med skrivandet
Maria Bromander