Boktips av Peter May.

Publicerat i: böcker Lewismannen, Peter May, Svarthuset

När en bra bok som verkligen fängslat och engagerat är slut kan jag känna mig ganska tom. Så var det efter de här båda böckerna som jag verkligen kan rekommendera till den som gillar kriminalromaner. Själv är jag allätare.

 

 
Svenska Dagbladet uttrycker det som att Peter May får ljuset att lysa vilket jag kan hålla med om. Nu finns ju lite av ljuset kvar att se fram emot eftersom det är en triologi och den tredje boken inte kommit ut ännu.
 

Lewismannen kunde jag inte släppa då jag kommit en bit in i den. Det var spänning på flera olika områden och inte minst är jag fascinerad av Peter Mays sätt att ta in en demenssjuk person i handlingen. Säkert en yrkesskada från min sida.  Men boken och böckerna är så mycket mer än bara kriminaldrama, där finns hat, kärlek, förtvivlan, tragedier, lycka och stor människokunskap. Uppsök närmsta bibliotek och prova att läs . Kanske du gillar dom.

 

Igår var jag och lånade ännu ett par böcker av Lucy Dillon som en bloggvän rekommenderade. Ska bli spännande se vad de döljer innanför sina pärmar.

 

Ta väl hand om er i gråvädret och glömm inte att njuta av det ni kan!

 

Maria

 

#1 - - Mia:

Peter May är ett namn jag ska lägga på minnet! Tack för lästipset! Det låter som böckerna är något för mig. ;-)

Svar: Önskar dig en många goda lässtunder! Kram Maria
Maria Bromander

#2 - - Anonym:

Känner igen mig i din känsla av tomhet som infinner sig när en bra bok är slut och man bara vill att den ska fortsätta länge än. Men vad trevligt att du har en kommande bok att vänta på.
Lucy Dillons böcker gillar jag också, läs dem gärna i ordning för vissa personer dyker upp från de tidigare även om det bara är i periferin. Ska kolla Peter May.
Härlig sommarläsning du har framför dig! Kram

Svar: Som tur var fanns de två första inne. Hade ju blivit lite tokigt om det varit tvärtom. Allt gott till dig!
Maria Bromander

#3 - - Lotta:

Tackar för det tipset! Jag är på väg till bibblan så fort tvätten är klar. Ska låna boken om Nils Holgersson eftersom jag tänkt läsa den för 4 av mina barnbarn i helgen och då kan jag ju passa på att låna dessa spännande böcker också. Alltid kul att få boktips från bloggvänner.

Hoppas solen skiner även på dig!

Kram

Svar: Då får du en fin läshelg hoppas jag. Det fina med läsning är att man kan sitta i gröngräset när solen skiner och inomhus i läsfåtöljen när regn och blåst dånar. Kanon sysselsättning det här! Kram Maria
Maria Bromander

#4 - - Bosse Lidén:

Jag längtar till den avslutande boken. Precis som du skriver innehåller böckerna så mycket annat än bara en kriminalbok. Jag ger högsta betyg till båda böckerna. Dessutom blir jag sugen på att åka dit - en sommar. Kram Bosse

Svar: Precis! Tror han skrivit en bok om platserna, naturen etc där en fotograf varit med och tagit bilder men är osäker. Det är din förtjänst att jag hittade dessa böcker. Tack!
Maria Bromander

#5 - - Pernilla:

Har aldrig läst något av honom. Får ändra på det nu i sommar.
/P

Svar: Trevlig läsning! Ha en bra dag!
Maria Bromander