Äntligen blev det nya gardiner i köksfönstren.

 
 
 
Det blir alltid lite problem när jag har en bild i huvudet hur jag vill något ska se ut. Problemet i det här fallet var att det tyg jag ville ha helt enkelt inte fanns. Till slut får man ta det som liksom känns bäst och bara göra något av det. Så här blev gardinerna till sist och även om resultatet inte stämmer med den där bilden jag hade i huvudet är jag faktiskt riktigt nöjd.
 
Dessutom fick jag ju ner julgardinerna innan påsk.
 
 
Här kommer ett citat från almanackan i fönstret
 
"Man måste kunna visa förtroende
och skratta tillsammans.
Det är lika viktigt som att andas."
 
Rasamunde Pilcher lär uttalat de visa orden.
 
 
 
 
 Här är ännu ett av husets projekt. Vackert tyg hittade jag till den gamla lampskärmen men vad har jag tänkt med. Det räcker ju inte runt. Problem är till för att lösas så nu blir det till att klura på det ett tag. 
 
 
Någon gång i framtiden hoppas jag också kunna visa hela lampan nyrenoverad med både skärm och fot.Detta är mitt och makens gemensamma projekt. Känns väldigt bra för en del saker kan han helt enkelt mycket bättre än jag. Samarbete är nyckeln till framgång. Så är det. Även om det känns väldigt bra att klara sig själv så funkar det tydligen inte i längden.   
 
 
 Önskar många solstrålar ska hitta också till dig med extra energi denna vecka. 
Allt gott!
 
 
#1 - - AnnaErika:

Gardinen blev bra. Imorn ser det ut som att solen ska skina och flera dagar framöver. Ljuvligt. Samla dvitaminer nu!

Svar: Precis! Jag vill vara som en tvättsvamp och bara suga i mig dom. ;)
Maria Bromander

#2 - - Mia:

Gardinen blev kanon! Något liknande vill jag ha... ;-)

Svar: Tack och Lycka till om du tänker ge dig ut och börja leta för att sy. :)
Maria Bromander

#3 - - Yvonne:

Du har så rätt, problem är till för att lösas och ibland är det allra bäst att lösa dem tillsammans med någon. Vackra tyger du hittat, hoppas att ni klurar ut något sätt till lampan.
Visst är det irriterande med folk som delar nästan varje inlägg man gör. Vad i hela friden är syftet? Kan förstå om de delar nå´t inlägg de tycker är bra/dåligt på nå´t sätt, men gång efter gång.
Det här företaget gav mig ett telefonnummer och erbjöd mig att ringa för att få svar på mina frågor. Men jag har bara ingen lust att ge ut mina telefoner till någon ev. skum typ.
Ha det gott och lycka till med lampan! Kram

Svar: Det är tråkigt att inte veta vem man kan lita på eller inte lita på. Blir bara en massa misstänksamhet. För övrigt tycker jag om att blogga men det är på gott och ont som allt annat. Jag skulle absolut inte lämnat ut något nummer. Ha det så gott nu! Kram!
Maria Bromander

#4 - - Therese Bjärstig:

Man ska skynda långsamt, å julen varar ju till påska ;-) Så du klarade dig med marginal! Fint blev det också! Här skiner solen i dag och jag njuter och fortsätter att ignorera skitiga fönster! KRAM

Svar: Gör du rätt i. Njut och låt kroppen få allt D-vitamin den kan få. Det behövs. Allt gott o kram till dig!
Maria Bromander

#5 - - Bosse Lidén:

Vilket fint tyg till lampskärmen. Det är alltid trevligt att byta eller köpa nya gardiner. Kloka råd från Rosamunde Pilcher. Jag har nog läst alla hennes böcker som är skildringar i mysig miljö. Min mamma älskade hennes böcker. Jag tycker Snäcksamlarna är hennes bästa. Sonen Robin är minst lika duktig skribent. Lördagskram