Bosses lek.

Publicerat i: Vardagen
Nu blir det till att kolla in bilnummer till Bosses lek. Ett litet dilemma är ju att där jag mest promenerar finns sällan så många bilar. Där är mest fågelsång, vårblommor och annat ljuvligt som växer så det knakar. Men varför inte skrapa ihop vad som finns. Här kommer fynden.
 
Stigande siffror.
 
 
Sjunkande siffror.
 
 
Stigande siffror i följd. For förbi så snabbt att jag inte hann få upp mobilen.
 
Sjunkande siffror i följd.
 
 
Tre av samma siffror.
 
 
Jämnt hundratal.
 
 
 Ett riktnummer har jag säkert passerat men Bonds 007 har jag inte hittat. Däremot hittade jag gammla goa pi, 3,14. Fast bilnummer innehåller ju sällan kommatecken det klart. 
 
 
Nu hoppas jag jag fått någon ordning på alla siffror. Tror jag återgår till sudoko och dess siffror som är lite lättare hålla styr på.
 
 
Ha det gott alla sifferjägare.
 
 
Maria
#1 - - Bosse Lidén:

Jag föredrar också helst platser utan bilar, avgaser och massor av folk. Det är då jag upplever ex. våren som bäst.
Kul att du gjorde ett undantag. :) och inte dåligt att hitta pi som ofta dyker upp på korsord som jag gillar att lösa. Däremot har jag aldrig lyckats göra ett Sudoko som min mamma var väldigt förtjust i.
Kram Bosse

Svar: Det är ju för väl vi gillar lite olika för annars blir det väl tjatigt. Ha det så gott!
Maria Bromander

#2 - - Anki:

Du fick ju ihop en del poäng i alla fall - bra jobbat!
Idag blir det nog sudoko här också ... regnet står som spön i backen!
Ha det gott!

Svar: 😊
Maria Bromander