Bosses lek.

Publicerat i: Vardagen

Den här veckan handlar det om att hitta lite olika prylar i en viss färg. Först tänkte jag ta en favoritfärg, en glad färg men det blev vitt. Varför nu detta. Jo, det är en lite hemlighetsfull färg som nog är mer än vi tror många gånger. Till sist skulle det också vara en liten text eller låt av något slag. Jag valde tåta ihop en själv så där lite för skojs skull. Först till sakletardelen.

 

Vår dörr och en husfasad.

 

 

Grannens fina postlåda och ljuslyckta för fritt val.

 
 
 
Bil och cykeln jag hittade till sist.
 
 
 
 
Leksak, ballongerna menar jag och blomlåda.
 
 
 
 
Ett vitt klädesplagg finns i min garderob men tydligen fastnade den inte på bild. Då var det dikten eller vad man ska kalla den här lilla skrivelsen.

 

Lilla Vita.

Jag tror även den vita rena, små hemligheter döljer.

För bakom oskyldiga fasader, det mest konstiga man finner.

Ibland Vita uti stora rymden far

Där den både Rött, Grönt och Blått ibland omintetgör.

Men kanske de bara leker gömma som kompisar gör mest.

 

Så en dag möter Vita den mörka, dystra fru Svart.

Med högburet huvud hon anser sig mer värd än andra

men vad vore väl svart utan paljetter i sprakande färger.

Lilla rena, oskyldiga Vita, klart men ödmjukt protesterar

för även färger måste med varandra samarbeta.

 

Även om vi Vita inte riktigt förstår oss på

lovar hon alltid med oss gå.

En av hemligheterna hon bär

är just den att hon en del av ljuset är

och ljuset kan ju med oss alla under göra.

 

Varma hälsningar från lilla Vita.

 

 

Tack för mig. Nu får ni titta in till Bosse och se vad mina lekkompisar hittat på. Hej då på ett tag.

 

 

Maria

#1 - - Yvonne:

Bra val av den vita färgen! Den passar till allt och är ju också oskuldens färg. Dessutom fick du ju med dig alla färger eftersom de ingår i den vita.
Ha det fint! Kram

#2 - - Bosse Lidén:

Vilken bra fixare du är. Tack för en lång fin färgdikt.
Jag gissar på att du spillde glass på den vita klänningen och fick skippa de två sakerna. :)
Kram Bosse Blå

Svar: Hi hi skulle de vara en glass också. Miss, slarvigt läst men det kanske hade blivit för roligt annars. :) eller har jag omedvetet gått in för att aldrig få full pott. :))
Maria Bromander

#3 - - Pernilla:

Vit är en knepigare färg än man kan tro. Köp en burk vit färg och inse hur många nyanser det finns.
/P

Svar: Precis och tar man ett foto händer det både ett och annat. Igår kväll fick även vi vara med om det där varma ljuset du fångat så fint på bild. Det var en känsla. Ha det så gott!
Maria Bromander