Brandgult.

Publicerat i: Vardagen
Så är det lekdags igen. Nu gäller det att jaga brandgula eller oranga saker inne såväl som ute. Så varför inte börja där jag är. Nämligen på kontoret. Hur många brandgula saker varje bild innehåller lämnar jag till domaren att avgöra. 
 
Ni ser här en gammal sliten pappmapp som följt med i flera olika både jobb och fritidsaktiviteter. Nu innehåller den en del små skrivna historier som jag roar mig med att sätta ihop då och då. 
 
 
 
 
Huruvida dessa två tar igen sig efter lördagens lek och stoj eller otåligt väntar på nästa besök av små goa fina barnbarn är inte lätt att veta. Tror de längtar. 
 
 
 
 
Dags för promenad.
 
 
 
 
På vägen ut passar jag på säga hej till ett av makens renoveringsobjekt.
 
 
 
 
Naturligtvis glömde jag affischerna igår så nu är det hög tid de kommer på plats. Så smidigt det går med häftpistolens hjälp.
 
 
 
 
Passar på besöka sopsorteringen och även här finns det lite orange, förlåt brandgult här och var.
 
 
 
 
Kunde de valt en bättre färg till bokstaven T i Tack. Trevligt.
 
 
 
 
Men kära barn så tomt.
 
 
 
 
Hur ska man hitta denna sandlåda. Kanske med hjälp av pinnen eller ... varför inte måla sandlådan brandgul.
 
 
 
 
Islossningen är på gång och jag tar det säkra före det osäkra och håller mig på land.
 
 

 
Nu är det väl inte så stor ide ta upp båten längre. Snart är det vår!!!
 
 
 
 
Trevlig granne jag har eller hur. Känn ingen stress och framför allt var rädd om barnen.
 
 

 
Tillbaka på kontoret men nu får min meritpärm vara bakgrund till lite brandgula saker. Vill du ha ett enkelt mönster till det lilla hjärtat kan du klicka på bilden.
 
 
 
 
Har ni hört Gubben med Thomas Boström. Om inte kan ni kanske höra en liten liten bit HÄR. Förresten hittade jag en gammal t-shirt i garderoben också fast nu funkar den bäst som "nattsark".  Hjälp vad bilder det blev men allt för att hedra denna fantastiska färg som är både varm, glad och mycket annat.
 
 
 
 
Nu är det dags för fika här i detta hus så ni får ha det så gott.
 
 
Kram
 
 
Maria
 
 
#1 - - Primrose:

tack för titten hos mig ,-)
Wow vilka härliga brandgula bilder du fått tag på ,-)
önskar att jag hade haft lite mer tid att leta brandgult, lekkompis det ordet gillade jag ,-)
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

Svar: Tack själv! Enligt min gubbe så är sådana här lekar för pensionärer med gott om tid men jag tycker det är synd att vänta med att leka till dess. Alltså leker vi på så gott det går. Ha en bra vecka. Kram till dig!
Maria Bromander

#2 - - Anki:

Många härliga bilder i rätt färg här hos dig! Den där gubben som vinkar för lägre hastighet är ju bara för härlig! Bra jobbat! Tänk vad Bosse kan få oss till... men kul är det :)
Så kul att gå en fotokurs... skulle gärna gå en jag också, men tycker det är jobbigt att åka in till staden på kvällstid - speciellt om det är snö och halt.
Ha det gott!

Svar: Gillar också gubben. Ingen tråkig skylt så där som det brukar. Nu får vi se vad Bosse hittar på nästa gång. Har nog blivit lite tokig eller så är det någon leklust som letat sig fram. Ha det så gott och förresten snö med halka det tycker jag inte vi behöver mer den här säsongen.
Maria Bromander

#3 - - Bosse Lidén:

Vilken trevlig bloggresa du tar mig/oss med på. Först stannade jag till. Du lämnade över till domaren att han skulle bedöma hur många ... det här kommer inte att bli lätt, tänkte jag först som trodde det bara skulle komma en bild. Sedan fick jag läsa kloka ord av en Jordens ängel. Ack så sanna. Jag blev road och hela tiden fanns ett färgtema som lotsade betraktaren framåt. Snart kommer det inte att vara lugnt på lekplatsen och i sjön.
De där två längtar nog till nästa besök. När ska din makes "leksak" vara färdig? Till denna säsong?
Tack för ett mycket givande brandgult inlägg.
Kram Bosse

Svar: Så roligt du gillade inlägget. Jag längtar verkligen efter soligare och lite varmare dagar så folk vågar sig ut till parker och badplatser. Mötte inte en människa på min runda igår. Leksaken är så gott som klar men det är ju denna fru som anser vi inte har plats för den här. Så jag tror den är till salu. Bäst tala lite försiktigt om det. Nu ser jag fram emot nästa överraskningslek på din blogg. Ha det så gott till dess.Kram Maria
Maria Bromander

#4 - - Yvonne:

Man kan tycka att orangefärgade saker skulle vara svåra att hitta, men du har ju lyckats väl med din uppgift. Kul!
Moder Teresas ord gäller verkligen alltid!
Ha en fin vecka! Kram

Svar: Det man tittar efter tycks man upptäcka ibland. Ungefär som när jag var gravid för många år sedan. Det var barnvagnar överallt. :) Kram på dig!
Maria Bromander

#5 - - Pernilla:

Uppdraget utfört?
Oj så många saker du hittade i din omgivning. Vilken trevlig granngubbe. Den gillade jag verkligen.
/P

Svar: Ja, gubben är nog bäst och varje dag ser jag den vare sig jag är ute eller inne. Om jag tittar genom fönstret alltså. Tar den som en påminnelse om att ta det lite lugnare i livet. :) Allt gott till dig!
Maria Bromander

#6 - - TantGlad:

Många härliga bilder av orange.
Så kul med alla bloggar som visar allt möjligt som är orange.

Tack för fina bilder .
Kram.

Svar: Undrar var gränsen går för vad han kan få oss till vår vän Bosse. Men av en anledning jag inte riktigt förstår så tycker jag denna lek är rolig. Men vem har sagt man ska förstå allt. Vore ju tråkigt.Kramen på dig!
Maria Bromander

#7 - - Lotta:

Hej O hå vad trevliga bilder och text. Mera orange än man tror. Jag lovar att jag kommer att kolla efter denna trevliga färg då jag tar mig till föreläsningen idag. Det första jag alltid tänker på när jag tänker orange är apelsin, det andra är KHK hockeylagets fina färger orange och svart.
Önskar dig en fantastiskt bra dag!

På återseende 😃

Svar: Han får oss att titta efter de mest konstiga saker Bosse. Orange är väl inte min favoritfärg men tydligen finns det mer av den än man tror. Min dag började med att det trillat ner en decimeter blötsnö men kom på att så länge man har ett varmt hus och varma kläder finns väl ingen anledning klaga. Fast tyvärr hann jag klagade innan jag tänkte. Så min dag har varit fantastiskt bra. Hoppas din varit detsamma. Kram till dig!
Maria Bromander

#8 - - wiolettan:

Så intressant att få följa med dig på din jakt efter brandgult. Det blev en givande skörd och med så mycket olika saker och ting, riktigt roligt.
Precis en så´n där sax har jag också, i den färgen och även en likadan nitpistol. Nej, så heter den väl inte, men du vet, den som du fäster upp anslaget med.
Ha det bra och kram till dig.

Svar: Visst är det smidigt fixa Bosses lekar när man ändå gör något annat. Kommer ihåg första gången jag såg en sådan där sax. Mamma hade köpt en ny och den var sååå bra tyckte hon. Nu har det kommit ännu bättre. Roligt att du tittar in till mig. Kram till dig.
Maria Bromander

#9 - - Gunnel :

Jag fastnade direkt för den där gubben med orange flagga. En små skulle jag vilja se i verkligheten. Han var lite fantasifull och inte så trist som en vanlig skylt. Du hittade många orange saker ser jag. Ha det bra.

Svar: Ja, gubben är go och det finns mycket mer orange än vad jag trodde. Men någon bil hittade jag inte här i vår by. Allt gott!
Maria Bromander