Veckans hjärtan.

Publicerat i: Vardagen
 
Hjärtan på tråd är kanske mest känd för att vara en krukväxt. Här är en virkad variant, mycket lätt att göra.  Mönster här.
 
Det gröna hjärtat är virkat av ett grövre garn som en gång i tiden var svärmors. Nu har jag gjort tre till likadana och när jag bara satt ihop dom är tanken det ska bli ett underlägg av något slag. Slutresultat kommer med andra ord.
 
Till de lila hjärtana har jag använt samma mönster som till de gröna. Virkat på en uddkant plus ett hänge.
 
 
 
 
Det var veckans hjärtskörd här hos mig. Så är jag ju bra sugen på att bjuda någon på de här läckerbitarna.
Inte svåra alls att göra bara rasande goda.
Gott i gott gott!
 
 
 
Nu ska ni alla ha en extra trevlig helg när det är Alla hjärtans dag på söndag.
 
 
Kram.
 
 
Maria 
 
#1 - - Yvonne:

Trevliga hjärtan du gjort! De stora är lite ovanligare för mig. Jag har fortfarande inte fått till något hjärta så...
Ha en alldeles underbar hjärtehelg!
Kram

Svar: Så kan det vara. Har aldrig gjort hjärtan förut och tydligen kan man göra på alla möjliga sätt. Bara fantasin sätter gränser. Hoppas allt är bra med dig. Kram!
Maria Bromander

#2 - - TantGlad:

Så söta hjärtan du har gjort. Jättefina.

Hoppas att din dag har varit fin och bra.
Hjärte Kram från mig

Svar: Inte har det gått någon nöd på mig men lite trött i huvudet är jag. Hoppas också din dag varit full av fina goa hjärtesaker. Kram till dig!
Maria Bromander

#3 - - Gunnel :

Jättesöta hjärtan. Jag blev nyfiken på mönstret och upptäckte att det var lätt. Nu ska här virkas hjärtan. Tack för tipset. Ha det bra.

Svar: Roligt att du gillade dom och lite hjärtan är ju aldrig fel. :) Kram.
Maria Bromander

#4 - - Bosse Lidén:

Vad kreativ du är. Till och med ett tjusigt orange. Något som passar Gunnel perfekt.
Kram Bosse

Svar: För mig kan det vara en vila för hjärnkontoret att få arbeta med sina händer ibland. Men jag kom visst av mig mitt i alla hjärtan lite grann. Bara att ta nya tag. Kram. Kram.
Maria Bromander

#5 - - Pernilla:

Så söta de på tråd är! De andra också men de på tråd gillade jag verkligen.
/P

Svar: :)
Maria Bromander

#6 - - Mia:

Pysseltjej är du... fina hjärtan du gjort!