Politik och religion är två ämnen jag oftast undviker att starta ett samtal med framförallt om bekantskapen är ny. Det kan tyckas fegt men kanske det främst är av respekt och omtanke. Jag tror mig åtminstone veta att det krävs ödmjukhet och förtroende för att kunna mötas i många av dessa frågor. Vad har jag för rätt att klampa på och försöka pådyvla en människa åsikter hon eller han inte bett om. Sker ett möte så, ger det oftast minusresultat av något slag.

 

Trots det vill jag dela ett tv-program jag och gubben såg på själva trettondagen. I ärlighetens namn är jag rätt trött på mc-program emellanåt men det här trodde gubben min skulle bli godkänt. Han är omtänksam han. I tisdags fick jag förresten en bukett tullipaner ... av medkänsla och lite till. Det värmde!

 

 

 

 

Programmet Himmelska bikers finns att se på svt play för den som är intresserad. Det var framför allt en person jag blev nyfiken på, nämligen mannen som spelade gitarr och sjöng så fint. Just därför googlade jag på hans namn idag och fann en hel del. Han heter Pontus J Back och visade sig vara en intressant person och förmodligen mer känd än jag visste. HÄR berättar han om sitt liv och vill du höra honom sjunga klicka på bilden här under. Bilden är lånad från google.

 

 

Med denna sång vill jag önska er en trevlig helg. Nästa fredag hoppas jag kunna berätta om min första mc tur. För även jag är en kristen mc åkare och även om tron är min trygghet är det inte alltid jag känt mig så trygg bak på en mc. Nu stortrivs jag där tills jag får träsmak och lite till.

 

 

Trevlig Helg!

 

Maria

 

 

 

 

#1 - - Mia:

Ska du ta mc-körkort? Mitt i vintern med snö och kyla? Du är modig du, om det är som jag tror. Lycka till!


Svar: Det är nog ingen bra idé. Här har kommit 30 cm snö idag. Har inga planer på ta mckort. Jag åker snålskjuts där bak istället. Sommartid. Då kan man sitta och drömma om lite av varje. Ha det så gott!
Maria Bromander

#2 - - Yvonne:

Jag såg också det mesta av programmet, halkade in i det. Det var mycket intressant och fint att se att några på riktigt är verkligt tuffa människor som ställer upp för dem som har/har haft det svårt, tar ställning. Det kan vi andra ta efter.
Låt oss njuta av den härliga vinter vi fått!
Kram

Svar: Nu är vintern som den ska och jag håller tummarna allt vad jag kan för att mildvädret ska dröja. 2-5 minus är önskmålet. :) Ha det gott i snön!
Maria Bromander

#3 - - Lotta:

Tackar för denna fina sång. Det där programmet ska jag absolut titta på, vilken härlig personlighet.
Jag gillar också Mc- turer man jag kör helst 😃.
Så fina tulpaner, en blomma som jag gärna ser av i mitt hem.

Ha en fortsatt fina söndag!
Kram

Svar: Då kanske vi ses på någon mc träff någonstans. Vem vet? Ha det gott!
Maria Bromander