Konstaterar då vi kommer ner till badstranden att någon ritat ett kors i ... på himlen. Finns all anledning för vilka underbara sommardagar vi fått då bad bara inte går att undvika ens för en badkruka.
 
 
 
 
Perfekt badtemperatur och här är inte fossingarna på väg i. Här sitter jag på en av mina badstenar och låter fötterna vara kvar i det ljumma vattnet medan jag torkar till.
 
 
 
 
Att bygga sandslott i riktigt unga år är inte alltid helt enkelt. För mormor har ju inte fattat hur roligt det är att riva det man precis lyckats få till. Men nu var hon bestämd, skojade och hade sig för att jag skulle tycka det var jättespännande bygga en hel stor hamn med brygga också. / Nadina
 
 
 
 
Efter allt plattande, letande efter pinnar och allt möjligt annat var det äntligen dags för rivning. Fast först fick jag ta en kexpaus hos mamma på filten medan mormor sprang omkring där med sin lollo (mobil) för att fota. Jag tvättade av sanden på kexet i sjön men då gick det sönder och fiskarna blev jätteglada. De var som hajar i storlek om man jämförde med mitt och mormors slott. Hela stim. Ingen som vågar bo i det slottet tänkte jag. Bäst jag river. / Nadina
 
 
 
 
Nu hade ju en bild på min badsten passat bra här men den har jag ingen bild på. Får bli ett inlägg om alla mina stenar en annan gång för jag har många både inne och ute. En del delar jag med andra och en del är som de här bara mina eller möjligtvis husets.
 
 
 
 
Om ni undrar varför det är sämre än vanligt med inlägg här just nu beror det inte på brist när det gäller saker att skriva om. Snarare njuter jag så oerhört av den här årstiden att jag bara vill ut och Leva i den. Det innebär en mängd upplevelser och visst är det synd och skam att inte skriva om dem.
 
 
 
 
 
Det här var Bosses lek och en go kram från blåbärsskogen. Kvalitén på bilden har som väl är inget med kvalitén på kramen att göra.
 
 
 
God fortsättning på sommaren!!!
 
 
 
Maria
 
#1 - - Pernilla:

Där plockade du många poäng hos Bosse. Bra jobbat!
Vilka härliga dagar och vilket stort sandslott! Får se om vi kommer från agilitybanan och får se någon badplats.
/P

Svar: Hoppas det gått bra med agilityn. Antar att det varit rätt varmt där på banan. Om ni har samma väderlek som vi vill säga. Ta väl hand om dig och dina fina hundar. Maria
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Vilken mysig bild du avslutade med och vilket charmtroll den där tjejen verkar vara. :)
Vi befinner oss i en riktigt fin sommarperiod som gärna får fortsätta flera veckor till. Det får gärna regna på nätterna.
Tack för ett härlig uppdragslämnande och jag gillar din rubrik skarpt.
Svettiga kramar från Y.

Svar: Livet är gott. På tal om svett kanske det också är deodoranternas tid för vem är inte svett. Men vad gör det om hundra år? Inte mycke. Regn på nätterna vore bra. Då tar kantarellerna sig lite bättre. Njut!!! Maria
Maria Bromander

#3 - - Mia:

Sommaren är helt underbar, tycker även jag! Gäller att njuta så mycket som möjligt... underbart är kort, som bekant!

Svar: Så sant!
Maria Bromander

#4 - - TantGlad:

Tack för ett fint inlägg , och bra jobbat med Bosses sommarläxa.

Visst vill man njuta av den här tiden som är nu.

Kram.

Svar: Njuta och liksom hålla tag i den ... Sol kram på dig!
Maria Bromander

#5 - - Eva:

Så bra du löste Bosses sommarläxa och vilken söt liten hjälpreda. Lekkompiskram 🙂

#6 - - Eva:

Så bra du löste Bosses sommarläxa och vilken söt liten hjälpreda. Lekkompiskram 🙂

Svar: Ja, det var en upplevelse som de flesta av hans små läxor. Kram på dig!
Maria Bromander

#7 - - Anki:

Det gjorde du bra! Härligt inlägg och härliga bilder!
Ha en fin fortsättning på sommaren!
Kram

Svar: Tack o roligt var det.
Maria Bromander