Vatten.

Publicerat i: Vardagen
I hopp om att kunna ge hallonen lite "konstgjord andning" drog jag fram vattenslangen häromdagen. Det är tjatigt fungera vattenspridare och minuterna blir långa. Efter en stund funderade jag på gå in och hämta kameran för att försöka fånga vattenstrålarna. Solstrålarna lekte så fint i dom och det skulle kunna bli en häftig bild. Frågan var bara hur det skulle gå till utan att hela kameran skulle bli vattenskadad. Fick bli lite lek med mobilen istället för att få tiden att gå.
 
 
 

Det var i början på veckan men eftersom det tar sin tid för mig att skriva numera har det redan hunnit bli torsdag. I dag låter det så här på radion"... ett lågtryck drar nu in över södra delarna av Sverige ... regn väntas framåt kvällen ..." Hoppas det regnar lugnt och fint hela natten tänker jag för mig själv. Sedan kan det göra en paus när studenterna springer ut och efter det behöver det regna mer. Jag vet det är tråkigt, men nu är det så torrt att det faktiskt är oansvarigt klaga på regn eller dåligt väder och det är inte utan att jag blir irriterad på dessa ständiga klagovisor. Ett enda moln på himlen och det dröjer inte en sekund så är de igång.

 

 
 

Tycker ni jag verkar vara på dåligt humör. Det beror på något så intressant som en skrapad bildörr. Okey, jag har själv åstakommit detta. Nu tänkte jag inte bjuda er ett foto på eländet utan tyckte vår gräsmatta var lite mer upplyftande att se. Den visar ändå en sak. Nämligen att gott humör väldigt snabbt kan övergå i dåligt sådant. Grr... Nu var det som väl var inte en annan bil jag skrapade, det var en sådan där stolpe som står lite här och var på parkeringsplatser. Om de åtminstone tillverkat den i plast eller liknande material men nej, den var gjord i metall. Varenda stolpe på hela stora parkeringen är i just metall. De har säkert något slags avtal med de här firmorna som lackerar om och reparerar bilar. Någon baktanke måste det finnas och förresten är inte detta egentligen ett välfärdsproblem.

 

 
 

Till sist ett glädjeämne. Det växer ute i grönsakslandet. Salladen har kommit, morötterna sticker upp liksom rödbetorna och lite annat smått och gott. Tänk att det kan växa trots torkan men nu kommer regnet. Måtte det hålla i sig så det blir alldeles genomblött och under tiden ser jag fram emot nästa solperiod.

 

Ha det så gott!

 

Maria

 

#1 - - Yvonne:

Tråkigt med olyckor, även de små irriterande!
Ja, det växer i trädgårdarna så det knakar i värmen. Vi har tursamt sjövatten i ledning att vattna med, helt ovärderligt. Tänker på dem som har bevattningsförbud, Måste vara fruktansvärt trist att inte få vattna när det så innerligt behövs. Hoppas på att vi får regn till morgondagen, i lagoma mängder. För visst är det väl förunderligt att det på vissa ställen kommer i mängder så att det blir översvämningar.
Ha det fint! Kram

Svar: Önskar dig en god och fin helg. Allt gott! Maria
Maria Bromander

#2 - - Lotta:

Så retfullt! Förstår att du blir irriterad. Men det kommer att gå över 😄, och så kommer det nya repor.

Fredagskram till dig!

Svar: Gick över gjorde det bara jag fick sova lite. Får väl ta tag i det så småningom. Fin fin helg önskar jag dig! Kramen!
Maria Bromander

#3 - - Gunnel :

Torrt är det hos mig med och det skulle verkligen behöva komma lite regn. Gräsmattan liknar ingen gräsmatta mer. Trevlig helg

Svar: Fem millimeter kom det här på ett ungefär. På tok för lite men bättre än inget. Tråkigt med din gräsmattan man vill ju den ska vara grön och fräsch. Kram!
Maria Bromander

#4 - - Rebecca:

Förstår att du är irriterad. Men de bilder du la ut är väldigt vackra i alla fall.

#5 - - Pernilla :

Åh, så förargligt med bildörren! Grr!
Vattna får vi inte men i fredags kom stekte regn. Nu är tunnorna under utkastarna fulla med vatten igen.
/P

Svar: Härligt! Här blev det 5 millimeter så jag hoppas på lite till. Du får ha en bra vecka!
Maria Bromander