Det är som vanligt. Troligtvis är det fler än jag som har det så här ibland.  Jag ringer nummer efter nummer, person efter person men ingen tycks ha tid för mig och mina frågor en dag som denna. Bara den där retliga rösten som klart och tydligt meddelar att nummer 0000 återkommer imorgon klockan 13.00 eller nästa vecka men tänk, att på lönekontoret skulle de återkomma redan klockan 10.00. Fantastiskt. Dessutom finns ju alltid möjligheten att lämna ett meddelande efter signalen. Tuuut!

Alltså är jag inte klokare nu än när jag började ringa i förrgår morse. Ja, du läste rätt, 28 mars. Det är kontentan av två chefer, nytt datasystem, nytt schema, en jobb-ipad som troligtvis tappat programmeringen igen och jag som bara flyter omkring i någon slags vara eller inte vara känsla. Det var diffust. Hur som helst, imorgon är det första april och frågan är om inte alltihop är ett enda stort aprilskämt. Men skämt är oftast en positiv ingrediens i livet så det är väl bara att tacka, ta emot och vara glad. Allt kommer ordna sig. Har det alltid gjort förut.

 

 
 
"Den som känner sig berikad genom människors olikheter finner många vänner."
 
Här är en fyrfota vän som med viftande svans glatt sprang ikapp mig och gubben häromdan. Någon ägare såg vi inte till men hur som helst var det trevligt få sällskap en bit. Sitta fint gick bra men posera framför kameran var värre. Liksom barnbarnen tycktes han tro; ju närmre, ju bättre. Hoppas han sprang hem så som duktiga hundar ska göra efter ett litet äventyr.
 
Har ni hört talas om en tant som irrar omkring i vägdiken och skogsbryn här i Jönköpingstrakten. I så fall kan jag bara erkänna att den omtalade kan vara jag som är ute och testar geocaching tillsammans med min mobil. I dag funderade jag på hur länge det skulle dröja innan polisen kom med sirener och blåljus. I så fall skulle jag bjudit dom på en Ryforskola, men de kom inte. Ryforskola däremot kan du läsa om HÄR.
 
Nu går jag hem för dagen och vi får se hur länge det dröjer tills jag återkommer nästa gång. Ni får gärna lämna ett meddelande trots att jag inte har någon signal. Det är alltid lika uppskattat. Allt gott!
 
 
Maria
#1 - - anna-lena:

Så kul att du börjat med geocaching. Kul ibland... man får ju se nya saker, nya platser, Ryfors.... ja, där var ju vi på väg hem från Hökensås. Mycket lockande varor, måste jag säga. Hoppasa ttde t ordnar sig med den nya ordningen... det brukar det göra.

Svar: Ska bara betala också så jag får tillgång till fler cacher. Mycket nytt försöka förstå men roligt.
Maria Bromander

#2 - - Mia:

Irrande folk finns det litet varstans!

Svar: Skönt inte vara ensam. :)
Maria Bromander

#3 - - wiolettan:

Men, en herrelös hund utan matte eller husse, så´nt är inte bra. Hoppas verkligen att den sprang hem efter sin promenadrunda.
Tröttande och irriterande att inte få svar, inte få besked, verkligen frustrerande. Kanske datumet första april är magisk och löser det hela.
Ha det så bra och sköt väl om dig.
Varm kram!

Svar: Åtminstone får man lite glada skratt av första april och alla tokiga skämt i både dagstidningar och radio. Ha det gott och trevlig helg! Kram Maria
Maria Bromander

#4 - - AE:

Tur att du inte är hundrädd. Jag skulle ha "dött"...

Svar: Då var det verkligen tur att det inte var du. Såg en björn när vi var uppåt men genom vindrutan. Mötte jag en sådan lurvig nalle då vet då spörs ... om inte jag också skulle bli livrädd. Ha de gott!
Maria Bromander

#5 - - Pernilla:

Trist när man inte får tag på folk. Dessa svarare med knapptryck till leda, avskyr jag. Suck!
/P

Svar: Ett idiotiskt system det där. Den som hittat på det är iallafall inte funktionshindrad eller gammal det har jag konstaterat många gånger. Blää...
Maria Bromander

#6 - - Gunnel :

Då är det nästan bättre att ingen svarar än att man ska höra alla dessa uppmaningar till knapptryckningar hit och dit som aldrig leder till något vettigt. Trevlig helg.

Svar: JAg blir oftast bara frustrerad och irriterad vilket bara tar en massa energi. Önskar dig en fin helg!
Maria Bromander

#7 - - Lotta:

Geocaching vad roligt! Har tänkt så länge att börja med det. Vi sysslade lite med det i Australien och vi blev verkligen bitna. Så fin vovve. Undrar var husse/matte höll hus?

Ha en fin lördag och njut av våren 😃!

Kram

Svar: Måste varit spännande testa detta i ett land som Australien. Hoppas också din helg blir fin med härligt vårväder.
Maria Bromander