Bosses lek.

Publicerat i: Vardagen
Då handlar det om de små krypen i vår natur. De här som anses rätt otrevliga av de flesta av oss men som nog gör en hel del nytta ändå. Vad det gäller otrevliga så finns det ju undantag. Den här gången har det inte blivit några längre strövtåg eller jakter utan de resultat som finns här är sådana jag hittat när jag ägnat mig åt trädgården här hemma. Sommaren är ju här och oj så mycke det finns att göra i egen täppa med ens.
 
Här kommer en skalbagge.
 
 
 

En citronfjäril och
 
 
 
 
och det här är för mig en okänd varelse av samma art hoppas jag.
 
 
 
 
Humlor flyger och har väl även de en hel massa att stå i. Vara med på bild var tydligen inte lika intressant som vinbärsblommorna så vi tar det som det blev.
 
 
 

En fluga som gillar mig.
 
 
 
 
Mygga hade du visst inte med ser jag nu men jag har iallafall både bild på plågoanden och myggbett och är inte det ett sommartecken så säg. Därför får den vara med iallafall.
 
 
 
 
 
Det var allt för denna gång.
 
 
 
Maria
 
 
#1 - - Bosse Lidén:

Wow! Vilken fantastisk bild du tagit på skalbaggen. Bilden på myggan var tuff. Jag tog inte med blodsugaren för jag trodde inte de fanns ännu.
Kram Bosse

Svar: Här är det de fina nyckelpigorna som inte tycks finnas och larverna. Är det färre av dom när det är torrt? Det är för galet torrt nu men eftersom jag älskar vädret tycker jag det kan regna på nätterna. Blir lättare för pollenallergiker då också. Kram.
Maria Bromander

#2 - - Ethel:

Gillade skalbaggen speciellt!

Svar: Visst ser den imponerande ut och lite värre än den är hoppas jag. Är glad att den var på utsidan av altanfönstret.
Maria Bromander

#3 - - Lotta:

Härlig samling med kryp du fått till! Jag är mest rädd för slöa getingar eftersom om de sticker mig så vet jag vad jag ska tillbringa några timmar.
När jag grävde i jorden sist så såg jag en väldigt vacker skalbagge. Hämtade kameran men när jag väl riggat klart var den borta. Oavsett krypen så är våren fantastisk ☀️.

Ha en fortsatt bra dag!

Svar: Exakt så är det. De är ju inte direkt uppfostrade till fotomodeller. Flyger och far hela tiden. :)
Maria Bromander

#4 - - Bosse Lidén:

Trevlig helg. Vi ska åka och köpa blommor när de öppnar i stora blomsteraffären.
Kram Bosse

Svar: Blomsteraffärer är roliga affärer inte minst så här års. Önskar också dig en trevlig helg och tack för kramen. Den värmer. Här var fyra grader och iskallt idag. Kram Maria
Maria Bromander

#5 - - Karolina:

Riktigt bra och coola bilder! :)

Svar: Tack. mobilkamerans förtjänst. Insekter är tålamodskrävande att fota om det ska bli riktigt bra. Åtminstone dom jag träffat. Ha det gott!
Maria Bromander