Nu gäller det hitta bilskyltar med olika saker. Börjar med ett pojknamn.
 
 
 
I jämlikhetens namn kommer sedan ett fint gammalt flicknamn. Ewy är ett smeknamn av namnet Eva. Ewy är inte så vanligt men fint tycker jag. Vackrare än Eva enligt mitt tycke.
 
 
 
 
Mal är smålands landskapsfisk och det är mitt ätliga bidrag i skylttävlingen. Vill du läsa mer om mal klicka HÄR.
 
 
 
 
Nu blir det lite svårt. Till Falklandsöarna skulle jag gärna åka och visst har jag läst om någon ö som heter Tea där. Knäppte en bild ifall och väl hemma kan jag konstatera att det finns en ö som heter Tea eller närmare bestämt Tea Island. Hur som helst vet ni nu att det på Falklandsöarna finns en ö med detta namn och dessutom är där väldigt vackert. Fast det har jag bara sett på bild och så finns det ju deckare med målande beskrivningar som utspelar sig där. Klicka här.
 
 
 
 
Utb. är förkortning för utbildning åtminstone här i min värld. Om det är en känd förkortning får domaren avgöra. "Jag tycker om att undervisa men inte alltid att bli undervisad" lär Winston Churchill sagt på tal om det ämnet. Kanske han uttalade vad många av oss känner ibland.
 
 
 
 
 
En skylt med tre olika vokaler.
 
 
 
 
Det var allt vad jag hittade under mina två arbetsdagar i staden den här veckan. Nu tar jag helg och ser fram emot en veckas ledigt. Så istället för att jaga fler skyltar väljer jag lite lugn och ro. Däremot funderar jag på vad det  skulle kunna stå på min egen skylt om jag skulle ha en sådan. Vill ni se mina lekkompisars bidrag så gå in till Bosse där hittar ni dom. Bosse Lidén. Med ett citat av Mahatma Gandhi önskar jag er alla en riktigt Fin helg!
 
 
 
Det finns mer i livet än att öka dess fart.
 
 
Kram
 
Maria
 
#1 - - Bosse Lidén:

Jag önskar dig en fin ledig vecka. Det är alltid intressant att läsa dina kloka ord. Grattis till att du hittade den svåra uppgiften, tre vokaler. Där fick jag vänta länge. Däremot tror jag bara du missade att ta en skylt på tre konsonanter. För den "snälla" poänguppgiften borde inte ta mer en högst fem parkerade bilar bredvid varandra. Du var tredje snabbast att lämna in. Det ger dig en bonuspoäng.
Kram Bosse

#2 - - Ethel:

Vad kul att du hittade den ön, Tea! Hade jag inte hört om förut. Grattis till utfört uppdrag. Jag hittade inte alla jag heller.

Svar: Men vilken bok var det? Nu blir jag lite irriterad över att inte komma på vilken det var eftersom jag då tyckte den var bra. :)
Maria Bromander

#3 - - Anonym:

Grattis och bra jobbat! Visste inte att man kunde äta mal men man lär sig alltid något nytt :D

#4 - - Znogge:

Inte anonym utan Znogge ;-)

#5 - - Gunnel :

Jag tgyckte denna uppgiften var svår. Har inte hittat mer än tre konsonanter...det har jag på min egen bil. Den där ön har jag aldrig hört talas om. Man lär sig mycket på bloggen.

Svar: Nu har jag äntligen kommit fram till att det nog är boken Små svarta lögner, kanske. Håller med dig om att den här uppgiften är inte särkilt lätt om inte rätt bilar parkerat där man är för ta kort när de kör är nästan hopplöst. Men du fångade ju vad som fanns det tycker jag är bra. Kram på dig!
Maria Bromander

#6 - - TantGlad:

Jag har bara hittat två regnamn åsso min egen skylt då. Tyckte det var svårt, men ändå kul.
Du har fixat uppgiften galant bra tycker jag.

Bra jobbat och kram.

#7 - - Ditte:

Stort grattis till väl utfört uppdrag! Jättebra jobbat! Och fyndigt!
Och visst är det roligt att man hela tiden lär sig nya saker. Hos dig mu lärde jag mig om att ön Tea finns.
Tyvärr har de spanska skyltarna (är sedan i tisdags i den spanska sommarstugan) i princip inga vokaler i sig så det är svårt att få ihop ord, men konsonanater är det gott om. Är glad attjag genast ryckte ut i Stockholm på jakt. Gav viss utdelning.
Kram!

Svar: Hoppas du får det gott i Spanien. Kram på dig!
Maria Bromander

#8 - - Anki:

Det fixade du galant - bra jobbat!

#9 - - wiolettan:

Det var en svår uppgift. Grattis till dig.
Jag hade ju resan ner ifrån Ångermanland på mig att fota reg.nr, fast då vi åkte gick det inte så bra.
Trevlig söndagskväll.
Kram.

#10 - - Mia:

Jag deltar inte i dessa tävlingar men läser gärna dina funderingar om dem. Trevligt!

#11 - - Karin:

Åh det är så roligt att se vad för bokstäver bilskyltar kan ha och vilka ord det bildar. Innan pappa bytte bil hade han SNE haha x)

Svar: Små saker kan också roa i den här världen. Kul du tittade in till mig och hoppas du får en fin lördag.
Maria Bromander

#12 - - The Swedish Wildflower:

Tänk så många roliga registreringsskyltar det finns och vad duktigt av dig att hitta så många. :)

Jag hoppas att du har det riktigt gott kära Maria och att en fin helg väntar.♥

Kram Lotta

Svar: Kram till dig också!
Maria Bromander

#13 - - Bosse Lidén:

Hoppas du haft en trevlig ledig vecka och att du fått mycket frisk luft i naturen.
Trevlig helg.
Kram Bosse

Svar: Tack detsamma Bosse!
Maria Bromander