Dryck!

Publicerat i: fotoutmaning
Nu känns det som om tiden börjar bli lite knapp och datorn kommer i andra hand många gånger. Knapp, för att jag vill ta vara på varje liten stund av sommar som finns kvar. Lite farligt, för även detta kan bli ett stressmoment. Tänk vad mycket jag låter stressa mig när det egentligen är bättre att bara vara i det som är just nu. Sommarsol eller snöstorm, blir väl bra vilket som.
 
 
Den här veckan handlar det om att fota något under temat DRYCK och på bilden ser ni mitt bidrag i Sannas utmaning. En flaska äppelmust vi köpte med oss hem då vi besökte Rudenstams gårdsbutik utåt Gränna i sommras. Till denna dryck tar jag fram ett av de finaste glas jag äger som var mammas och pappas finglas en gång i tiden. Äpplena i vår trägård är små och ynkliga i år. Träden mår inte bra och jag lider nästan när jag ser dem. Det är så med många träd här runt omkring. Tappert kämpar det lilla äpplet på bilden i alla fall för att lysa upp lite.
 
Den viktigaste drycken kanske ändå är helt vanligt vatten. Vi svenskar är bortskämda med att alltid ha tillgång till rent fint vatten. Vi använder det som om det fanns hur mycket som helst. Det man inte ser är svårt att förstå och kanske det är därför vi fortsätter slösa. Det finns många sätt att spara, enkla sätt. Jag vill uppmana oss alla att inte bara tänka till om detta utan också gå till handling. Kanske den låga grundvattennivån och torkan är en bidragande orsak till att naturen ser lite "halvhängig" ut här och var. Vi människor hör också till naturen och det är vi  som har möjlighet påverka detta. Låt oss hjälpas åt för vår egen skull!
 
"Jag är bara en, men jag är dock en.
Jag kan inte göra allt, men jag kan dock göra något
och för att jag inte kan göra allt
kommer jag inte vägra göra det där jag kan göra."
 
citat Helen Keller
 
 
Nu önskar jag er alla många fina sensommarstunder och så får vi fortsätta göra vad vi kan i både
smått och stort. Ha det gott och trevlig helg.
 
Kram
 
Maria
#1 - - Anneli - A'la Foto:

Visst är det bristen på regn som gör att naturen ser hängig ut! Och visst är det svårt att sätta sig in i att inte ha rinnande, gott vatten ur kranen!
En underbar bild har du skapat! :)

Svar: Nästa gång blir den bättre. Fota mat är också en konst men tack ändå. Kram Maria
Maria Bromander

#2 - - Musikanta:

Underbart vackra glas med god dryck. Håller med dig om att vatten är den bästa drycken av alla.
Kram från Ingrid

Svar: Inte ofta jag använder dom. Det är ju faktiskt syn igentligen. Kram till dig!
Maria Bromander

#3 - - Bosse Lidén:

Vilket vackert foto Maria. <3. Mysigt att du har kvar och de fina glasen. Vatten är vi många som tar för givet. Antagligen den bäst släckande törst drycken vi har. Tack för dina fina ord.
Helgkram Bosse

Svar: Glasen har jag kanske inte alltid uppskattat. Har alldeles för många sådana men naturligtvis är mammas och pappas alldeles speciella. Ta väl hand om dig o Helgkram till dig också. Maria
Maria Bromander

#4 - - Helen:

Vilken vacker bild! Jag vet precis hur du känner, det är så lätt att stressa upp sig över allt möjligt istället för att ta tillvara på de stunder vi har just nu.

Svar:
Maria Bromander

#5 - - Mia:

Vacker bild, rogivande och ett underbart citat! Tack för det, viktigt, minst sagt!


Svar: När man tagit en bild tänker jag, det skulle varit lite si, kanske så ... Gäller vara nöjd med det som blir. Tack ändå. ☺
Maria Bromander

#6 - - Karin:

Ser gott ut!
Jag köpte fläder/jordgubbsdryck från Kivik häromdagen. Den kombon gillade jag!
Kramar Karin
PS Vilka fina glas!

Svar: Finns sä många olika. Köpte enbärsdricka också. Påminner om barndommen. Ha en fin vecka. ☺
Maria Bromander