Grön.

Publicerat i: fotoutmaning
Veckans tema hos Sanna är GRÖN och även om jag nog tycker att min första bild förra veckan också var väldigt mycket grön får jag väl ge några nya bidrag denna vecka. Vad sägs om en kopp kaffe i det gröna. Koppen finns troligtvis att hämta i lekstugan som står alldeles bredvid.
 
 
 
Naturens, särskilt försommarens grönska är fantastisk. Hur många nyanser hittar du på bilden?
 
 
Alla soptunnor är gröna och de med brunt lock, i dom får man lägga det vi kallar ogräs. Det vill säga gröna växter som växer på fel ställe. Så tokigt.
 
 
Men nu börjar det gröna tappa sin glans. istället kommer frukten och bären med andra färger, röda vinbär, orange morötter, lila krusbär och blåbären de fick namn efter sin egen färg. Naturen är fantastisk.
 
 
Det var lite av allt det gröna som omger mig. Nu kan du gå in till Sanna och hitta fler tolkningar av ordet GRÖN. Nalle Puh är en väldigt klok liten björn och även han har uttalat sig om det där gröna vi gör allt för att bli av med.
 
"Ogräs är också blommor, när du väl börjar känna det."
 
 
Kram Maria
 
 
#1 - - Gärdsmygen:

Vilka läckra bilder som det andas sommar om.

Svar: Sommar, sommar jag älskar den men årstiderna vill jag inte vara utan. Bara en månad sommar till ...😎 Tur inte vi människor kan bestämma detta. Ha det så gott! Maria
Maria Bromander

#2 - - Anonym:

Jo ogräs är också blommor. Roligt att vi ska göra skillnad. En del är ju jättefina. Gillar verkligen den vattenspegelbild i grönt. Vallmo frodas... tänker att det kan bli ännu mera nästa år. Ha det gott!

Svar: ☺En bra dag ska du ha!
Maria Bromander

#3 - - BosseLidèn:

Jag är mycket förtjust i Nalle Puh. :) Hur många nyanser av grönt? Svårt. Jag kan heller inte fråga Barbro Hörberg längre. :) Många fina bilder och lite härligt blått.
helgkram Bosse som älskar stora blåbär.

Svar: Har du planterat några blåbärsbuskar? Du ska ha en trevlig helg! 👐
Maria Bromander

#4 - - Tove%20Olberg:

Men så läckerfina bilder på grön! Gör gott i själen ...

Svar: Om de lyckas ge både öga och själ något har jag uppnått mitt mål. Tack fina läsare!
Maria Bromander

#5 - - Days by Johanna:

Härlig variation på grönt! :)

Ja gillar plagg som passar till olika plagg. Så jag hoppas den kommer in i min storlek :)

Svar:
Maria Bromander

#6 - - Helen:

Naturen är verkligen fantastisk och bjuder på massa olika nyanser av grönt! Fantastiskt vackra bilder i ditt fina inlägg.

Svar:
Maria Bromander

#7 - - Mia:

Kanonfina bilder, blåbärsbilden helt FANTASTISK!

Hur många nyanser av grönt? Ja, den som kunde svara på det... Jag hoppas du har en fin söndag... jag har mat på gång, så jag har det supert... :-)

Svar: Borde ge mig ut och plocka lite av de där blåbären för att stoppa i frysen men godast är de ju att äta nu så hur det blir med det återstår att se.
Maria Bromander

#8 - - Carita Liljendahl:

Svårt att räkna hur många nyanser - dom är många :-)
Kul med pannan som detalj där!

Svar: Den bara råkade ligga där så då blev det så. :)
Maria Bromander

#9 - - Carita Liljendahl:

Svårt att räkna hur många nyanser - dom är många :-)
Kul med pannan som detalj där!

#10 - - KajsaLisa:

Vattenbilden med speglingen blev jättebra.

#11 - - Pernilla:

Så fint tolkat. Här på Gotland är det ännu grönt i naturen. Trots att det regnat och naturen hållit sig grön, har vi vattenbrist. Det är väl helt enkelt så att naturen tagit hand om regnet och grundvattnet fått vara utan.
/P

#12 - - Gemsofmylife:

Underbara bilder, så otroligt bra fotograf !!!!! Tack för att du är med och länk
KRAM

Svar: Jag är bara en glad amatör som njuter av att fota men tack för uppmuntran. Tack för en rolig uppmaning förresten. Stort tack!
Maria Bromander