Tankar.

Publicerat i: Vardagen
Som säkert märkts har jag haft lite svårt få tid och ork att räcka till för mitt liv på bloggen en tid. Jag har dragit ner på antal inlägg markant och inte heller er mina bloggvänner är jag inne hos lika ofta längre. Men vem vill sluta med något man gillar. Något som ger mycket på flera olika sätt. Nog borde väl tiden räcka till detta. Dessutom gillar jag ju att skriva men även det får stryka på foten som man säger här i Sverige. Ett sådant där dumt uttryck som verkligen inte är lätt förstå för den av oss som just lärt sig svenska.
 
Att avstå från det man tycker om för att hinna med de där sakerna som ska och måste skötas är egentligen väldigt dumt. Jag vet det och ändå är jag på väg göra det igen. Efter att två, nästan tre gånger varit inne i den omtalade väggen vet jag hur viktigt det är att verkligen ta sig tid för det man tycker är roligt, det som kan ge återhämtning. Scrollade runt på facebook alldeles nyss och frågan är om man inte trots allt kan hitta en och annan bra idé där också.
 
 
Herregud & Cos foto.
 

Nyårslöften slutade jag ge för många år sedan. Varför utsätta sig för sådant. Lyckas man inte hålla dessa löften ger de ju bara en känsla av misslyckande tyckte jag då liksom nu. Så låt mig önska något istället. Problemet är att den listan blir alldeles för lång för att få plats här. Men kanske just lugn och ro finns långt upp på listan. Lugn och ro på flera olika sätt. Den önskelistan tål att tänka på en stund. Vad önskar du dig?

 

"Förra årets ord tillhör förra årets språk och nästa års ord väntar en ny röst.

Att göra ett slut är att göra en början."


av T.S. Eliot

 

 

Gott Nytt År! 

 

Maria

 

 

 

 
#1 - - Mia:

Kloka ord, Maria. Ja, jag hoppas att du har lust och tar dig tid att blogga ibland även i fortsättningen. Du skriver intressant och många gånger tankeväckande.

Låt oss hoppas på ett ganska hanterbart år 2018 vad gäller stress, oro och illabefinnande! För mig är det lättare att slippa stress än för dig, men jag tror det finns chans även för dig.

Till sist önskar jag dig ett riktigt GOTT SLUT på 2017!

Svar: Detsamma till dig o så hörs vi säkert 2018. ☺
Maria Bromander

#2 - - AE:

Desamma till dig, Gott nytt år!

Svar: Tack, ikväll får du använda din fina schal. ☺
Maria Bromander

#3 - - Lotta:

Gott Nytt År till dig med önskan om många avkopplande och lediga tillfällen för återhämtning.

Kram

Svar: Tack!
Maria Bromander

#4 - - By Blixtra:

Gillar den där bilden. Det är så sant. Det viktigaste är att boka tid för sig själv, sen kan annat få ta plats.