Godis.

Publicerat i: fotoutmaning
 
 

Så fick jag avstå bloggen en vecka igen eller rättare sagt, jag valde göra det. Jag njöt nämligen så mycket av livets GODIS en vecka att krafterna inte riktigt räckte till för den också. En av godisbitarna kan du läsa om här. Sedan var det Stick och virk café på onsdag och After work på fredag. Däremellan jobb. En vecka går så fort och även ett liv går fort. Det är som en kompis sa till mig just denna vecka; ”Livet är för kort och skört för att vi ska hålla på att äventyra vår hälsa nästan varenda dag”. Den meningen tål att tänka på och med andra ord får man välja godisbitar i skålen för äter man upp alla får man kanske ont i magen.

 

 
 
Nu har jag rullat och rullat bland alla gamla bilder som varit med på bloggen någon gång under årens lopp. Bland annat träffade jag på denna och även om det inte var den jag sökte får det bli en liten äppelparentes. När äpplen blir så här glasklara i fruktköttet då är de verkligen kalasgodis. Åtminstone med mina smaklökar.
 
 
 
 
 Så kom den då till sist bilden jag sökte. Jag bor inte så långt ifrån denna godisfabrik vars slogan är just, vi gör så gott vi kan. Tror jag är mer förtjust i de orden än i deras godis men det får man nog inte säga högt. Klicka på bilden och du får läsa lite om fabriken.
 
 
 
 
Jag önskar jag kunde bjuda er på ett framträdande med Lennart Almqvist där han berättar både företagets historia, egna barndomsminnen och många flera chokladberättelser. Nu går ju inte det men gör gärna ett besök på stället om ni har vägarna förbi. Lite GODIS skadar aldrig.
 
Tror ni jag säger samma sak imorgon. Det återstår att se. Då är det är nämligen dags för mitt årligt besök hos tandläkaren. Men varför ta ut något i förskott. Bäst gå och smaka lite på Godisråttans innehåll som bara står och väntar så här efter fotografering. Det är din förtjänst Sanna. Skålen är förresten ett fint gammalt semesterminne från Dalarna.
 
 
 
Man gör så GOTT man kan!
 
 
Maria
 
 
 
#1 - - BP:

Först av allt - vilka helt underbara bilder!!!
Å jag håller HELT med dig - dina godis ÄR godis:-) Äter hellre frukt än dessa äckliga lösgodis med tillsatser som får mig att må illa.
Godisskålen var en riktigt rolig bonus:-)
Toppen inlägg!

Svar: Trevlig helg kompis!
Maria Bromander

#2 - - Anki:

Pigalle ... en av mina favoriter på den tiden jag gillade söt choklad - numera är smaklökarna lagda mer åt det mörka hållet ... undrar om det har med åldern att göra.
Sällan man hittar glasäpplen numer, men visst har de en alldeles speciell arom.
intressant inlägg som skickade mig vidare både hit och dit - först geocaching, sen kom jag på att glasäpplen
kan vara olika sorters äpplen och fick för mig att googla på det ... sen tillbaka hit för att avslutningsvis söka på påsens text för att så småningom komma till Ryfors Konfektyr i Mullsjö :)
Haha ... tänk vad min nyfikenhet kan göra med mig så här när jag sitter vid köksbordet med all tid i världen . det är skönt att vara pensionär :)
Kram

Svar: Håller med dig, pigall smakade bättre förr men då var jag en riktig godisgris. Ha de gott!
Maria Bromander

#3 - - Mia:

Ryfors godis är supergott! Det tyckte jag åtminstone förr, tror det håller än för mina smaklökar. Länge sedan jag var där...

Fina bllder, en sådan skål skulle jag gärna ha, läcker!

Trevlig helg till dig!

Svar: Jag har blivit riktigt kräsen när det gäller godis, kakor och sötsaker överhuvudtaget. Det kunde ingen människa tro en sådan godisgris som jag var en gång i tiden. Kanske jag föråt mig. :)
Maria Bromander

#4 - - Karin:

Jag brukar fira att tandläkarbesöket är över med att köpa en chokladkaka!?!?
Kollade på inlägget mönster, och tycker att tröjan är jättefin. Är den färdig?
Kram Karin

Svar: Nej, tröjan är inte färdig men idag blir de nog en dag i soffan så då borde de gå framåt en bit. Ha de gott!
Maria Bromander

#5 - - Anne-Mari:

Eg likte godt posen med teksta "eg gjer så godt eg kan"

Svar: Skulle vilja lära mig norska lkte bättre. Ni har ett så gott språk. 😊 Ha de gott!
Maria Bromander

#6 - - Helen:

En massa härlig godis i detta inlägg och tack för tankeställaren med din kompis ord. Det behöver jag försöka komma ihåg när jag försöker hinna med så mycket som möjligt. Livet är alldeles för kort för att slösas bort på oväsentligheter.

Svar: Så ofta får man påminna sig detta.😊 Ha de gott!
Maria Bromander

#7 - - Tomta:

Underbar slogan!

Svar: Precis!
Maria Bromander

#8 - - KajsaLisa:

Pigalle verkar vara sån där klassiker som funnits jämt, men jag kommer inte ihåg hur den smakade.
Kul påse.

Svar:
Maria Bromander

#9 - - Musikanta:

Väldigt fyndig och rolig slogan. Håller med dig om att frukt är - om inte godare - så åtminstone bra mycket nyttigare. Jag gillar inte smågodis men tycker det är gott med en chokladbit ibland.
Ingrid