Vardagsunder.

Publicerat i: Vardagen
Nu har jag suttit här och envisats med en tjurig dator en bra stund. När jag väl kom in gick det inte ladda upp bilden jag fixat till lite så ni får hålla till godo med denna. Bara detta att det nu verkar funka kan ju vara ett litet vardagsunder i sig. 
 
Bilden visar temperaturmätaren på husets värmepanna. Jag har nämligen varit gräsänkling här ett slag och är väldigt tacksam att pelletsen runnet genom rören utan hinder, åkt in i pannans eldstad och där brunnit precis i den takt som behövs för att hålla värmen i huset hela tiden. Stannar detta fantastiska maskineri blir det nämligen kallt och jag kan bara erkänna att jag tycker det är ganska besvärligt få fart på det igen. Men händer det är det bara att fixa till det så gott man kan och det har ju ordnat sig bra hitintills. Men visst är det skönt när tekniken funkar och man slipper frysa så det får bli dagens vardagsunder. 
 
 
 
Dessutom kom mannen hem från sin lilla utflykt alldeles nyss så det finns mycket vara tacksam för idag också.
 
Nu önskar jag alla en riktigt god natt med skön sömn och många vackra drömmar.
 
 
Kram Maria.
#1 - - Anonym:

Jordvärme. Det är ett ännu större vardagsunder. Förstår bara inte hur ett antal meter rör i marken genererar värme till hela huset. Men smidigt är det. Och pannrummet har blivit ett snyggt förråd. Det är också ett vardagsunder, att vi numera har ordning i källaren förrådsrum. Ha det gott. Anna-Lena

Svar: Låter fantastiskt och så slipper man allt damm efter pellets, sot med mera. Det blir ett framtida projekt se fram emot. Hoppas du har det bra trots snövädret.
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Teknik ska bara funka. På alla plan. Frysa inomhus vill jag inte. Jag vill ha det varmt och skönt. Förstår inte att vi människor sover bäst med 18 grader i sovrummet. Vad bra att du fått hem din "gubbe" igen. Vardagsunder gillar jag. Imorgon för 22 år sedan var jag också med om ett under.
Helgkram Bosse

Svar: Nu blir jag ju nyfiken och funderar för fullt. Ha det gott själv. Kram Maria
Maria Bromander

#3 - - Yvonne:

Vissa saker är skönt att få lämna över till mannen i huset tycker jag. Fint att du klarade dig med värmen under hans bortavaro!
Jag har haft en datapaus som var välbehövlig för att förnya kraften att tampas med dessa krånglande apparater. De ska ju bara fungera, eller hur?
Ha det gott kära vän! Kram

Svar: Vilken överraskning. Så roligt du är tillbaka. Ja bilar och apparater av olika slag ska bara funka. Allt gott till dig!
Maria Bromander