Intressen har jag många, alltför många kan tyckas så fem stycken borde inte vara så svårt att skaka fram.
 
Läsning. Jag börjar med en bok jag hittade på secound hand för några veckor sedan. Jag blev lite nostalgisk eller liknande och var bara tvungen köpa den för nog minns jag Trulsa från skolbiblioteket. Jag kunde läsa dom hur många gånger som helst och så kom dagen det skulle rensas i bibliotekshyllorna och gamla böcker rensas ut. Tro det eller ej men vi fick välja en bok var och naturligtvis valde jag Trulsa. Det var den allra första av Trulsaböckerna.
 
 
 
 
Med hjälp av en ficklampa gick det läsa om både Trulsa och senare Lotta, Pernilla, Kitty, Fem-böckerna och många andra under täcket på kvällarna. Har ni testat det någongång. Väldigt obekvämt men bus-mysigt på något sätt när det ändå inte går att sova. Bäst av allt, jag förläste mig inte utan läsning betyder mycket för mig än idag.
 
 
Djur och natur. Jag växte upp på en lantgård och en del av mitt hjärta kommer alltid vara där. Naturen är en tillflykt och vila tillsammans med andra eller då jag är ensam. Den här bilden togs på en mc-tur för några år sedan. Umgänge med djur och natur ger hälsa.
 
 
 
 
Pyssla och handarbeta. Ännu ett stort intresse. Att få arbeta med sina händer, spelar inte så stor roll vad jag gör bara det är roligt och fängslar. Ger skaparglädje.
 
 
 
 
Men vad är det nu jag gett mig på? Nu när jag kan ligga i landen och påta. Men säljer de ut garn för halva priset får man passa på och även nästa vinter behövs väl en schal. Det var ett roligt och lätt mönster.
 
 
 
 
Musik. Kan inte förstå varför min kära gamla goa gitarr numera står i en garderob. Förr satt jag och spelade och sjöng i timmar ledde sång på jobbet, kompisars brölopp, barnkör och scouting mm. Hur var det hon skrev Astrid Lindgren; "Vofför gör di på detta viset?" Det kan man verkligen undra. Tur man kan lyssna på andra!
 
 
 
 
Leka. Åka spark är kul och sparkbilden får bli en symbol över glädjen att leka med små såväl som stora. Minns när jag jobbade med demenssjuka hur vi lekte. Visst kan alla leka oavsett ålder.
 
 
 
 
Kanske det är leka jag gör när jag sitter och skriver för om nu inte leka räknas så gillar jag att skriva också. Men om jag känner Bosse någorlunda rätt så räknas lek också. 
 
 
Släpp loss leklusten mina vänner!
 
 
Maria
 
 
#1 - - Bosse Lidén:

Det är klart lek får vara med. Det borde ingen sluta med bara för att vi råkar bli något som heter vuxna. Vilken härlig variation du rörde dig mellan. Hela kroppen och själen får sin dos. Nog känner jag igen stunderna med en ficklampa tänd under täcket. I mitt fall var det mest för att jag egentligen borde sova enligt de vuxna. Lite sorgligt tyckte jag det var att läsa att din gitarr blivit lämnad ensam. Det borde inte få ske. Hoppas den får fler chanser i framtiden. Både för din skull och för dem som du skulle kunna glädja. Tack för ett mycket fint komponerat lekuppdrag.
Kram Bosse

#2 - - Tony:

Åh, vilka minnen som kom tillbaka med den boken :)

Svar: Det var väl några till men för att undvika risken att bli tjatig tyckte jag det var bättre spara dom till en annan gång. Eller kanske de får ligga orörda i min minnesgarderob. Vi får se. Roligt du hittade hit.
Maria Bromander

#3 - - wiolettan:

Så trevligt att läsa om dina intressen. En del av dom är lika mina.
Sång och musik har jag alltid tyckt om. Kanske därför som jag är med i SPF:S sånggrupp. Spela blir det inte så mycket nu, men, jag har en likadan gitarr som du visar på din bild.
Grattis till poängen.
Idag är Bosse ute med en ny lek.
Kram till dig.

Svar: Han håller oss i trim. Försöker åtminstone. Önskar dig en trevlig helg. Kram Maria
Maria Bromander